Stal-en-Akker.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Provincies

      Subcategorieƫn

      • Limburg
      • Noord-Brabant
      • Zeeland
    • Politiek
    • Waterschappen
    • Melkvee
    • Akkerbouw
    • Varkens
    • Pluimvee
    • Opinie
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Evenementen
  • Top
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsProvinciesLimburgKalkoensector gaat zelf vlees vermarkten

Kalkoensector gaat zelf vlees vermarkten

Partijen uit de Nederlandse kalkoensector gaan samen een keten opzetten voor het vermarkten van kalkoenvlees. Om kennis op te doen, starten enkele kalkoenhouders met huisverkoop van kalkoenenvlees. Van hier uit willen de partijen het verder uitrollen.

Hiermee hebben we een unieke situatie in de kalkoensector waarbij alle Nederlandse kalkoenhouders, via de afzet organisatie BAV, bij betrokken zijn, zegt verkoopadviseur Frank Rooijakkers van Vitelia Voeders.

Het initiatief komt van een aantal kalkoenenhouders, de coeratie Bevordering Afzet van Vleeskalkoenen (BAV) en Vitelia Voeders. Dat vertelde verkoopadviseur Rooijakkers dinsdag 13 januari tijdens de studiemiddag voor de kalkoenhouderij van Vitelia in het Limburgse Oirlo.

De slanke Bourgondi

De groep startte enkele jaren met de promotie van de kalkoensector en onderzocht de afzetmogelijkheden van kalkoenvlees. Het laatste half jaar werden samen met een marketing- en communicatiebureau twee acties opgezet.

De titel voor deze acties is de slanke Bourgondi. Deze term wijst op de Bourgondische uitstraling die kalkoenvlees heeft, in combinatie met het lage vetgehalte dat kalkoenvlees bevat.

Bovendien komt er voor de promotie van de kalkoensector en het kalkoenvlees een consumentenwebsite. De lancering van de website volgt binnenkort.

Foto van Tom Schotman
Tekst: Tom Schotman

Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.

Tekst: Vitelia Voeders

Beeld: Agrio archief

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Meer soortgelijk nieuws lezen?
Sloot dit artikel goed aan bij jouw behoefte? Wellicht is/zijn de volgende site(s) dan ook interressant voor jou:
Pluimveeweb.nl logo
Alles over de Pluimveehouderij, economie, beleid, huisvesting, mechanisatie, lucht, water licht, voeding, gezondheid, fijnstof, legpluimvee, vleeskuikens, ouderdieren, broederij en fokkerij op Pluimveeweb.nl
Praat mee
Stal & Akker is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn Instagram
Nieuwsbrief
Ontvang twee keer per week gratis het belangrijkste agrarische nieuws uit Zuid-Nederland in je mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Stal-en-Akker.nl en bevestig je aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Provincies
  • Limburg
  • Noord-Brabant
  • Zeeland
Politiek
Waterschappen
    Melkvee
    Akkerbouw
    Varkens
    Pluimvee
    Opinie
    Stal-en-Akker.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
    • Nieuws
      • Home
      • Provincies
        • Limburg
        • Noord-Brabant
        • Zeeland
      • Politiek
      • Waterschappen
      • Melkvee
      • Akkerbouw
      • Varkens
      • Pluimvee
      • Opinie
    • Marktcijfers
    • Video & foto
    • Dossiers
    • Kennispartners
    • Vakblad
      • Jaargangen
      • Verschijningsdata
      • Abonneren
    • Evenementen
    • Top
    • Het LeerErf
    Top