Nicole Freid nieuwe algemeen directeur HAK

De vertrekkende Hoogeboom heeft HAK elf jaar geleid. Volgens het bedrijf wist hij HAK succesvol om te bouwen. ‘Van een traditioneel groenteconservenbedrijf in de Benelux dat groente verkocht voor de maaltijd met ‘aardappelen, groenten en vlees’, naar een moderne Europese speler die ook groenten in stazak en koelverse producten verkoopt. Een bedrijf dat een voortrekkersrol vervult in plantaardige voeding en duurzame lokale teelt.’
Marketing en Innovatie
Nicole Freid is al ruim tien jaar aan boord bij HAK als directeur Marketing en Innovatie. Naast haar werk bij HAK is Freid actief als bestuurder bij de bond van Adverteerders. Eerder deed zij ervaring op als marketeer bij bekende A-merken in de levensmiddelenbranche.
100 procent biologisch
Nicole Freid kijkt uit naar haar nieuwe functie: ‘De recent uitgesproken ambitie om over te gaan naar 100 procent biologisch voor de Nederlandse teelt in 2027 is een stevige uitdaging, maar die ga ik graag aan, samen met de andere collega’s bij HAK en NGG&F.’